Skontaktuj się z nami

kontakt@glampingsafari.pl

+48 604 523 495

Odwiedź  nas

ul. Urocza 4

86-060 Dziemionna

Glamping jako pomysł na biznes.
20 grudnia 2023

Kemping to ciekawe i modne miejsce na wypoczynek na łonie natury. Od 10 lat aktywnie rozwija się w wielu krajach Europy: Francji, Niemczech, Słowenii, Chorwacji. Po raz pierwszy glamping sprawdził się jako rodzaj ekoturystyki w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Dziś w tych krajach obozy glampingowe stanowią integralną i dochodową część branży turystycznej. Rynek glampingowy w Polsce jest dopiero w początkowej fazie. A to świetna wiadomość dla tych, którzy szukają nowych pomysłów na rozpoczęcie swojego biznesu.

Istnieje możliwość rozpoczęcia działalności gospodarczej bez konkurencji. Kolejnym plusem jest nieograniczona możliwość rozbudowy.
 

Współczesne życie dyktuje własne zasady, a zapotrzebowanie na rekreację kulturalną rośnie. Wielu Polaków, którzy byli za granicą, było przekonanych, że atrakcje przyrodnicze w naszym kraju nie są gorsze. A w niektórych miejscach nawet lepiej. Ale często nie ma tam gdzie mieszkać, bo albo jest to obszar chroniony, albo lokalizacja nie jest wyposażona we wszystko dla wygody gości, albo nie ma wystarczających warunków do zakwaterowania z dziećmi.

Nie zawsze wskazane jest budowanie pełnoprawnego hotelu w miejscach, gdzie sezon turystyczny trwa 3-4 miesiące. A w rezerwatach lub na przykład w parkach przyrodniczych jest to zabronione. Rozwiązaniem wszystkich tych problemów jest glamping – obóz ze wszystkimi udogodnieniami. Nowy rodzaj ekoturystyki zapewnia rodzaj „all inclusive” w przyrodzie: wygodny namiot safari, łóżko zamiast śpiwora, wygodne meble, kuchnia, prysznic z ciepłą wodą, łazienka. Wygląda kulturalnie i miło jest odpocząć - gotowy pomysł na biznes.

Zalety organizacji biznesu glampingowego


- Duża grupa docelowa. Dla kogo jest glamping? Przede wszystkim dla osób ceniących wygodę, są to takie, dla których romans wypoczynku na świeżym powietrzu polega na „restartie”, wypełnionym energią, pomysłami i zdrowiem. I takie oczekiwania nie powinny kolidować z często trudną rzeczywistością klasycznego biwakowania. Glamping wybierają nowożeńcy i rodziny z dziećmi, firmy rozrywkowe i aktywni seniorzy. Glamping to także ciekawy i nowy pomysł na imprezy o dowolnej skali: festiwale, wesela, szkolenia, rekolekcje, urodziny i imprezy firmowe. 

- Łatwość organizacji.  Namioty glampingowe są konstrukcjami tymczasowymi, dlatego ich montaż nie wymaga specjalnych zezwoleń. Jednocześnie nie trzeba szukać wygodnych płaskich miejsc: prześwity można stawiać na zboczach, a nawet na wysokości do 4 metrów nad poziomem gruntu.

- Przyjazność dla środowiska.  Nasze namiotu w pełni odpowiadają normom środowiskowym. Produkowane są przy użyciu nowoczesnych systemów inżynieryjnych i bezpiecznych technologii. Zapotrzebowanie na takie produkty jest dziś szczególnie duże.

- Korzyści ekonomiczne.  Organizacja i zarządzanie glampingiem nie wymaga dużego personelu. Może to być forma biznesu rodzinnego. Ponadto nie są wymagane duże inwestycje kapitałowe. Opłaca się zacząć już od zakupu dwóch, trzech namiotów. Według wstępnych obliczeń, nawet przy obłożeniu 60% powierzchni i tylko w sezonie, glampy zwracają się po 2-3 latach. 

- Korzystne warunki rozwoju.  Polska ma piękną i różnorodną przyrodę, istnieje szeroki wybór miejsc do sezonowego wypoczynku. Na przykład latem glamping można wyposażyć na wybrzeżu morskim, nad brzegami rzek i jezior. Poza sezonem „przeprowadź się” do lasu, w góry.